Tilbage til Info til instruktører og hjælpere

Kontingent

At vores medlemmer betaler kontingent er altafgørende for, at foreningen kan eksistere.

Derfor har det høj prioritet, at medlemmerne melder sig ind og betaler umiddelbart efter de tre prøvegange. Det vil sige, at alle medlemmer bør være indmeldt senest i slutningen af oktober.

Hvad gør jeg, hvis et medlem ikke betaler kontingent?


For det første kan man ikke være medlem uden at betale kontingent. Hvis man ikke er medlem, kan man ikke deltage i træningen.

For nogle instruktører er det svært at tage snakken med én, der ikke melder sig ind og betaler kontingent, selvom du som instruktør har påtalt det flere gange. Kontakt mig hvis du oplever problemet. Så finder vi løsningen sammen.

Jeg har lavet et dokument, som du måske kan bruge, der forklarer lidt om, hvorfor det er vigtigt at man husker at melde sig ind. Du finder det her.

Hvordan ser jeg, om der er betalt kontingent?


Du logger ind i Conventus. Hvis navnet fremgår af din holdliste, så er kontingentet betalt. Du bør have holdlisten med og kontrollere den, indtil du er sikker på, at alle er registreret korrekt. Du vælger selv, om du vil udskrive den fra Conventus, eller om du bare tjekker den fra mobilen.

Hvad gør jeg, hvis der er fejl i listen?


Jeg har aldrig set, at et medlem har gennemført tilmelding og betaling uden at blive registreret korrekt i Conventus. Med andre ord: Hvis medlemmet ikke står på listen, så har medlemmet ikke betalt.

Der sker ind i mellem fejl, men de er (som regel) menneskeskabte. Det kan være medlemmet selv, der laver en fejl, men vi kan selvfølgelig også internt lave fejl.

Hvis du oplever fejl i listen så skriv til gymnastik@fraugde.gif.dk.

 

Almindelige fejl Problemet
Mobilnummer i forkert felt Problemet er, at medlemmet ikke får besked, når der sendes sms
Fødselsdato forkert Det ses ofte, at en forælder tilmelder sit barn i forælderens navn.

Det kan betyde, at vi ikke får tilskud fra kommunen, da medlemmer over 18 år ikke tæller med, når tilskuddet opgøres.

Fornavn / efternavn Det kan være enormt svært for dig som instruktør og for os i administrationen at skelne vores medlemmer fra hinanden, hvis ikke vi både har for- og efternavn at gå efter.

Kan man få nedsat sit kontingent?


Som udgangspunkt betales kontingent og dermed medlemsskab for én sæson ad gangen.

Der er dog visse undtagelser, der kan være gældende. Fx. er der mulighed for, at tilflyttere, der flytter til området midt i en sæson, ikke skal betale fuldt kontingent. Spørg din kontaktperson, hvis du er i tvivl.

Skal jeg som instruktør gøre noget?


Du er som instruktør ofte med til at afgøre, om et medlem kan få nedsat sit kontingent.

Derfor er det en kæmpe hjælp, hvis du sender en mail eller sms om, at du har et medlem, der skal have nedsat sit kontingent.

Hvordan betaler man, hvis der er lavet aftale om nedsat kontingent?


For at gøre det så let som muligt for medlemmet, er det vedtaget, at man fremover kan betale nedsat kontingent via MobilePay. Se mere på siden om MobilePay.

Hvis medlemmet ikke har MobilePay, betales fuldt kontingent via hjemmesiden, hvorefter medlemmet sender en mail til gymadm@fraugde-gif.dk. Mailen skal indeholde oplysninger om navn, hold og registrerings- og kontonummer, så et aftalt beløb kan indsættes på medlemmets bankkonto.

Kan man få økonomisk støtte til sit kontingent?


Der findes en række muligheder.

Kontakt mig eller bestyrelsen, og lad os se på mulighederne sammen.